Thuiskomst

Vrijdag 17 april 2015

Vandaag gaan we Amerika verlaten. Het doet stiekem wel een beetje pijn.

Een hele maand in een camper en zoveel mooie dingen gezien. Daar gaan we nog heel lang van nagenieten denk ik. Vanmorgen stond de wekker om half vier, (allemaal nog “lokal time” natuurlijk) want om half vijf worden we opgehaald voor de transfer naar het vliegveld. Voordat de bus komt drinken we nog een kopje koffie in de lobby van het hotel. We ontvangen van heel veel familie en vrienden berichtjes waarin zij ons een goede reis wensen. Lief hoor! Als we door de douane zijn hebben we nog genoeg tijd om een broodje te eten en koffie te drinken. Om kwart voor zeven boarden we en om vijf minuten voor half acht stijgen we op.Onze vlucht naar Nederland is niet rechtstreeks. Eerst vliegen we van San Francisco naar Washington en dan van Washington naar Amsterdam. De eerste vlucht duurt 4 uur en 42 minuten, en dan hebben we een tijdsverschil van negen uur. De tweede vlucht duurt 8 uur. En dan hebben we een tijdsverschil van zes uur. We stappen om kwart over elf ’s avonds ( Nederlandse tijd ) in en komen aan in Amsterdam om 07,15 uur zaterdagmorgen. We zijn natuurlijk best wel moe en eigenlijk wil ik wel even slapen. Er wordt echter zo’n mooie film vertoond tijdens de eerste vlucht, dat ik die samen met Wil helemaal heb uitgekeken. Als de film afgelopen is moeten we nog een half uur vliegen dus dat slapen komt er niet van . Misschien tijdens de tweede vlucht, die duurt zo’n acht uur dat moet wel lukken lijkt me. We worden enorm goed verzorgd tijdens de reis wat betreft eten en drinken. De overstap van vlucht een naar vlucht twee verloopt lekker makkelijk. Omdat de vlucht doorlopend is geboekt hoeven we niet met koffers te slepen, die worden automatisch op het vliegtuig naar Amsterdam gezet. We hebben dus alle tijd om een broodje en iets te drinken te halen.Om half vijf moeten we boarden en om kwart over vijf stijgen we op. (zoals gezegd local time)Eerst maar even het verhaal voor het weblog verder schrijven. Ik ben er de eerste vlucht aan begonnen en kan het nu tijdens de tweede vlucht mooi even aanvullen. De kar met drankjes is onderweg, dus ik ruim de computer nu maar op, dan schrijf ik het laatste stukje thuis wel af.Ik kan dan rustig de foto’s erbij zoeken en het blog zo helemaal afronden.Als we aankomen in Amsterdam, we zijn keurig op tijd, staan Rijk jr. met Maurice en Joost, al op ons te wachten. Gelukkig duurt het wachten op de koffers ook niet lang. We brengen eerst Wil en Eric naar huis en rijden dan door naar Almere, waar Irene en Charlotte op ons wachten met koffie en stroopwafels en een prachtige bos bloemen. Natuurlijk zijn Floor en Sarah er ook, dus de hele familie is weer compleet zullen we maar zeggen. Heerlijk thuiskomen dus na een prachtige vakantie met twee lieve vrienden waarmee we een TOP vakantie hebben beleefd!

Olga

Bedankt Antoinette voor de hele mooie reisverhalen en de prachtige foto's, we hebben daar echt van genoten.

En nu weer lekker genieten van het thuisfront. ????

Jan en Agaath.

Ook wij hebben genoten van je spontane reisverslag, jij schrijft zoals je spreekt. Jullie zullen zeker nog heel lang nagenieten van deze spectaculaire reis. Wij beleefden een groot gedeelte van onze vakantie in USA opnieuw, hiervoor onze hartelijk dank en nu maar weer genieten van het mooie Holland en je hele gezin.