Bezoek San Francisco dag 1

Maandag 13 april 2015

Vandaag gaan we San Francisco bezoeken, maar eerst moeten we een camperplek regelen voor de komende dagen. Vandaag is het maandag en donderdagochtend moeten we voor 11 uur de camper inleveren. Eric en Rijk hebben gisterenavond samen zitten puzzelen op welke campground we het beste kunnen gaan staan, Roadbear, het bedrijf waar we de camper hebben gehuurd, heeft een aantal campings opgegeven die in de buurt liggen van het afleveradres van de camper. Uiteindelijk hebben we er een aantal genoteerd om uit te kiezen. Nu nog hopen dat er plek is.! We gaan op tijd op weg en de campings liggen dicht bij elkaar, dus we gaan vol enthousiasme op pad. De lucht is weer strak blauw en onderweg schieten we nog een paar leuke plaatjes. We steken nl. ook de Mateo Haywardbridge over, die enorm lang is. Als we bij de eerste camping aankomen krijgen we te horen dat ze helemaal vol zitten. De mijnheer in het kantoor geeft ons een adres van een andere camping dicht in de buurt op. We gaan daar kijken, maar het ziet er daar zo vreselijk vies en rommelig uit, dat we snel doorrijden. Eerst maar eens een koffie “scoren” bij de Mac. Tijdens de koffie hebben we even overleg en besluiten naar de eerstvolgende campground op ons “eigen” lijstje te rijden. Daar hebben we gelukkig plek. Prima geregeld dus! We eten een broodje, drinken wat en gaan om twee uur op pad.want we willen San Francisco in.Inmiddels weten we dat we met “de Bart” naar San Francisca moeten. “De Bart” is zoals ze hier zeggen “the Bay Area Rapid Transit" Wij noemen het gewoon de metro denk ik. Nou die nemen we dus en op het station aangekomen worden we gigantisch goed geholpen door een van de medewerksters. Zij geeft ons foldertjes en verteld precies welke kaartjes we moeten kopen en welke lijn we moeten volgen. Uiteindelijk komen we terecht in San Francisco en nemen de “Golden Gate Ferry” over de San Francisco Bay. De oversteek duurt drie kwartier en gedurende de oversteek kom je langs de beroemde Golden Gate Bridge en het eiland Alcatraz, waar een van de bekendste misdadigers van Amerika (Al Capone) gevangen heeft gezeten. Ook krijgen we een prachtige skyline te zien. Aan de overkant van de baai meert de ferry aan in het plaatsje Sausalito. Een heel leuk plaatsje waar we heerlijk gegeten hebben. Tijdens de terugreis in “de Bart” raakten we in gesprek met twee dames die net als vele andere reizigers terugkwamen van een openingsavond van de San Francisco Gigants. Zoals jullie wel zullen weten een Amerikaans baseball team. Voor we het in de gaten hadden waren we bij onze eindhalte. De camper hadden we op de heenweg voor het stationgeparkeerd en om tien uur zijn we terug op de campground. Daar hebben we nog even gezellig zitten “naborrelen” en heb ik het verslag van vandaag geschreven. Al met al wederom een prachtdag!