Bezoek San Francico dag 2

Dinsdag 14 april 2015

Vandaag is het onze tweede dag in San Francisco. Gisteravond is het een beetje laat geworden want na de borrel en de afsluiting van de dag heb ik nog even het verslag geschreven en de foto’s gedownload. Het internet was enorm traag dus uiteindelijk is het een uur geworden. Gelukkig had ik heel gezellig “watsapp” contact met Maurice dus dat maakte het wachten wel wat dragelijker.We hebben hier een heerlijk warme en schone douche, dus daar hebben we maar eens flink gebruik van gemaakt. De camping waar we hiervoor op stonden had nl. helemaal geen douches. Na de douche en het ontbijt zijn we dus weer fris en fruitig aan deze nieuwe dag begonnen.Om half elf vertrekken we naar het station van “the Bart”. Inmiddels blijken we zo bedreven dat we geen hulp meer nodig hebben. Het lukt ons zonder problemen de kaartjes uit de automaat te krijgen en geloof me daar heb je hogere wiskunde voor nodig.Als we in de stad aankomen lopen we eerst door een lange straat met allemaal hele hoge gebouwen. Voornamelijk banken. “Dat zou wel eens de financiële buurt kunnen zijn” zegt Eric.Via deze buurt lopen we naar “China Town”, jullie raden het al de Chinese buurt. Nou daar weet je echt niet wat je ziet. Ineens lijkt het wel of wij de enige Europeanen zijn die er rondlopen. En de enige winkeltjes die je ziet zijn Chinese winkeltjes. Met groenten, vis, brood, gebak, huishoudelijke spulletjes en ga zo maar door. Heel leuk ook wel om te zien. Na de Chinese wijk lopen we door richting North Beach Fisherman’s Wharf. Dat is de grote baai waar we gisteren hebben gevaren.Maar eerst nemen we een ritje met de Cable Car. Een leuk klein trammetje dat wordt bestuurd door een grote stevige man die met zijn voet een pedaal bediend die midden uit de vloer van het trammetje komt. Het trammetje wordt zo door een kabel in de rails voortbewogen.Aan het einde van de rit wordt het trammetje op een grote ronde houten plaat gereden en door twee mannen gedraaid zodat het weer klaar staat om de andere kant op te rijden. Uiteindelijk komen we op de Fischersman’s Wharf terecht waar we van heel dichtbij Alcatraz nog eens kunnen bekijken . Zo lopen we nog een heel eind langs de haven waar we als toegift een brandweerkazerne passeren. Daar moet natuurlijk een foto gemaakt worden. Om vier uur besluiten we de Bart naar huis te nemen. We zijn behoorlijk moe van al dat lopen. Bovendien kan elk moment de dochter van Wil en Eric arriveren. Die verblijft hier de komende maanden voor haar studie. Morgen brengen we een dagje met haar door voordat wij weer naar huis gaan.