Bezoek San Francisco dag 3

Woensdag 15 april 2015

Vandaag is de laatste “echte” vakantiedag voor ons.We moeten nl. morgen de camper inleveren. We zijn dus van plan deze laatste dag nog eens extra te gaan genieten van San Francisco. En er wacht ons een verassing, want de dochter van Wil en Eric is hier voor haar studie. Zij heeft hier eerder stage gelopen en tijdens die stage hele lieve vrienden ontmoet die ons vandaag mee gaan nemen naar enkele hotspots. Ze komen ons ophalen bij de camping met een acht persoons auto. Via de Bay Bridge zijn we de San Francisco Baai overgestoken . Aan de overkant aangekomen (de brug verbindt San Francisco met Oakland) Vanuit Treasure island hebben we eerst weer wat mooie plaatjes geschoten . De Bay bridge zijn ze aan het vernieuwen zodat je nu dus twee bruggen naast elkaar ziet liggen. Daarna gaan we weer naar de Golden Gate bridge. Nou denken jullie natuurlijk “die hebben jullie toch al gezien?” Ja dat is waar maar vandaag hebben we er overheen gereden, hoe speciaal is dat? Daarna doorgereden naar “Muir Woods National Monument”. Die tip hebben gekregen van Maurice die daar eerder geweest is. Nou indrukwekkend hoor. Er staan ongelooflijk oude bomen met soms wel een diameter van 6 meter. Onbegrijpelijk dat deze bomen op de rotsen kunnen groeien. Er staan bomen waar je zelf in kunt “kruipen”, dus dat hebben we natuurlijk gedaan. Na Muir Woods waren we zo ongeveer uitgehongerd. “ dat komt goed uit” zegt Sabine, want ik ga jullie nu meenemen naar een restaurant in “Little Italie” een van de wijken van San Francisco. Daar kun je zo lekker eten, je weet niet wat je proeft”. Nou geen woord van gelogen. Rijk en ik hebben voor het eerst van ons leven oesters gegeten. Ja want als je dan toch gek doet! We hebben werkelijk heerlijke vis gegeten. En “on top off all”, kwamen we midden in de tv. opnamen van een reisprogramma terecht. De kok bleek het meest gegeten gerecht van Sabine en haar vrienden gekookt te hebben wat tijdens het opdienen dus gefilmd werd. Hilarisch toch? We hadden het grootste plezier met z’n allen. En als je zo’n beroemde kok dan heel dichtbij aanschouwen mag, moet je natuurlijk ook met hem op de foto. Dus gewoon gevraagd en ja hoor. Het mag. Hij heeft zelfs zijn email gegeven zodat we de foto kunnen doorsturen. Hij hangt hem dan in de zaak aan de wand tussen alle andere foto’s met gasten zegt hij. Toen alles klaar was werd ons gevraagd even een verklaring te tekenen waarin we toestemming voor uitzending geven. Ja we zijn tenslotte in Amerika niet waar? Heel voldaan gaan we vervolgens op weg naar nog een hotspot, “Lombard Street” , een smal straatje met allemaal bochten dat je met de personenauto mag berijden. Het is een hotspot omdat het heel stijl naar beneden loopt tussen allemaal bloemperken. Jammer want wij troffen niet veel bloemen aan, ik weet van de foto’s dat het dan nog mooier is. Inmiddels is het half zes en de ontzettend lieve mensen die ons vandaag meegenomen hebben willen ons nog een hotspot laten zien. Nl. “de Coit Tower. Een toren die dient als sieraad van de stad en als uitkijktoren voor een panorama van de stad San Francisco. We werden ontvangen door een dame die de lift bediende. Zo bijzonder is dat nu ook weer niet, maar in dit geval…. Ze zong een vreselijke mooie aria terwijl we naar boven gingen. Op de terugweg deed ze het nog eens dunnetjes over. Ze heeft zelfs een fotokaart getekend met de tekst “to mij really special friends “. Alweer een beroemdheid ontmoet!

Kortom ,dankzij Sabine en haar vrienden hebben we deze droomvakantie op een enorme prachtige manier kunnen afsluiten.

Rijk

Leuk verhaal weer! Tot gauw! Kusje!

Paul en Marianne

Lieve Antoinette, Rijk, Wil en Eric,

We zijn heel blij dat we op deze manier met jullie hebben mogen meereizen. Chapeau voor de fantastische verhalen en de prachtige fotoseries.
Goede reis terug naar Nederland
Dikke knuffel Paul en Marianne
Tot gauw in Almere.

Cor

Nu nog even bundelen en je hebt een bestseller! ;-)

Theo en Renee

Hoi familie en vrienden, fijne dag nog en een hele goede terugreis. Knuffel van Theo en Renee.

Stef en Marga

Hoi Adje Rijk Wil Eric, we gaan de verhalen s,morgens missen hoor, goede terugreis .
groetjes

Rob en Diny

We hebben met jullie mee kunnen reizen.
Nu weer naar huis.
Een goede reis terug jongens.
Groetjes Rob en Diny