Op weg naar San Francisco dag 3

Zondag 12 april 2015

Vandaag was het weer een topdag. We gaan om 10.15 uur op weg onder een strak blauwe lucht. We nemen de 68 North maar al gauw gaan we over op de 1 North. Dit advies hebben we gekregen van Jan en Agaat. Nou niets te veel gezegd lieve mensen, eenfantastische route richting Santa Cruz naar Half Moon Bay. De weg er naar toe is prachtig. Aan de linkerkant zien we constant de grote Oceaan liggen met prachtige baaien en rotspartijen. Rechts zien we tussen het overige vele groen, voornamelijk aardbeien velden ( “strawberry feelds for ever”) wie kent dat liedje niet!. De camping die we voor vandaag hebben gepland ligt direct aan de oceaan. We arriveren daar om ongeveer half twee. Als we eenmaal gesetteld zijn eten en drinken we eerst wat en gaan dan een wandeling langs het strand maken. De mannen lopen apart van ons want Eric kan niet echt lang lopen. Na een poosje lopen langs het strand, besluiten Wil en ik de rotspartij, die recht tegenover onze camperplaats de oceaan inloopt op te klimmen voor een nog beter uitzicht over zee. Het ziet er wel heel erg grillig uit dus Wil en ik besluiten dat we het niet gaan doen. We moeten tenslotte nog een aantal dagen. Als we weg willen lopen worden we aangesproken door een man die ook op de rotsen staat. “ jullie moeten hierlangs omhoog” zegt hij. “Hier ligt een zeehond helemaal alleen op de rotsen”. Nou dat wilden we wel even zien zullen jullie begrijpen. Dus toch maar op de rotsen geklommen en ja hoor daar lag hij (of misschien wel zij). Helemaal alleen op een rotsblok. Wil had natuurlijk de camera mee en heeft een aantal foto’s gemaakt. Wel heel bijzonder hoor dat we zo dichtbij een zeehond hebben gestaan. Teruggekomen bij de camper hebben we lekkere borrelhapjes warm gemaakt (kipkluifjes en een kaas/uien broodje). En heel lui heerlijk in de zon gezeten met uitzicht op de Oceaan. Hoe mooi wil je het hebben? Wil en ik hadden het erover dat dit eigenlijk pas de eerste keer is dat we echt tijd hebben om uitgebreid te borrelen. Heerlijk! We klagen niet hoor maar toch! Als ik dit verslag schrijf, zijn Eric en Rijk de planning voor morgen aan het doornemen. We zitten nu nog zo’n 25 mile van San Francisco vandaan dus er moet even overlegd worden hoe nu verder. Blijven we hier of rijden we verder? Er zijn nl. nog wel een aantal hot spots die we moeten zien en dan heb ik het niet alleen over de stad San Francisco.

Rijk

Geniet van de laatste dagen!