Bezoek aan Pebble Beach

Zaterdag 11 april

Vanmorgen doen we alles lekker rustig aan en na de douche en het ontbijt drinken we ons kopje koffie buiten in het zonnetje. Als we de tafel ingeklapt hebben en de kopjes staan binnen, gaan we op pad. We gaan met1 camper. Eerst stoppen we bij de Safeway, de plaatselijke supermarkt om boodschappen te doen want we gaan er vanuit dat we als we straks terugkomen, daar geen zin meer in hebben. Hier blijken ze heerlijke verse bolletjes te hebben. Nou daar nemen we er een paar van mee, want echt lekker brood hebben we hier nog niet aangetroffen. Al het brood dat je probeert is zoet en dat vinden we niet super lekker smaken. Door het brood te roosteren en er aardbeien op te doen maken we het wel weer redelijk eetbaar maar toch! We laden de boodschappen in en gaan op weg. Vandaag gaan we nl. “Pebble Beach and Del Monte Forest” bezoeken. Daar rijden we een 17- Mile Drive die ons lijdt door het enorme Del Monte Forest en langs de zoals ze het hier noemen “Majestic Pasific coast”. Als eerste bezoeken we een van de drie golfcourses, die liggen hier namelijk ook. En Eric onze reisleider is een golffanaat dus die heeft de dag van zijn leven. We gaan “the lodge at Pebble Beach” op. Dit is het hart van Pebble Beach en “home to world-famous Pebble Beach Golf Links”. Nou je weet echt niet wat je ziet, zo enorm luxe allemaal.”Eerst maar eens de toiletten bezoeken” zeg ik tegen Wil, want meestal zijn die bij dit soort gelegenheden ook niet helemaal zoals thuis zullen we maar zeggen. Nou de toiletten zelf zijn niet echt bijzonder, maar alles eromheen wel. Er liggen stapels handdoekjes om je handen mee af te drogen en de kranen zijn goudkleurig. Geweldig! Bij de mannen horen we later ligt een kleedje voor het urinoir. We lopen de lodge uit naar buiten en krijgen daar een prachtig uitzicht te zien. De golfcourse ligt aan “the Ocean”. Als gast mag je overal lopen als je maar op de paden blijft.. We lopen daar zo’n twee uur rond en vervelen ons geen moment. Zo mooi allemaal! Daarna stappen we weer in de camper en rijden de 17 –mile Drive verder op. We komen langs enorme mooie stukken natuurschoon., waar we natuurlijk driftig foto’s hebben gemaakt. Een van de hoogtepunten is “The lone cypress”. Dat is een meer dan 250 jaar oude boom en het levende symbool van Pebble Beach. Als laatste komen we aan bij “Bird Rock”. Daar verblijven enorme aantallen vogels maar ook zeeleeuwen. Als je daar staat en je luistert goed, hoor je de zeeleeuwen roepen. Natuurlijk hebben we ook daar foto’s van gemaakt. Niet bij allemaal gelukt maar Wil heeft het voor elkaar gekregen er een aantal heel duidelijk op de foto te krijgen. Wat ons betreft was dit weer een zeer mooie en geslaagde dag, die we niet snel zullen vergeten.

Olga

Wat een prachtige foto's weer en het kleedje voor het urinoir, wel lekker warm voor je blote voeten!!! Hahaha