Op weg naar San Francisco dag 1

Donderdag 9 april 2015

Vandaag gaan Rijk en Eric na het ontbijt eerst de huurauto inleveren.Als ze terugkomen zijn Wil en ik ook klaar om te vertrekken. Eerst even tanken en dan op weg.Het is inmiddels 11 uur. We nemen de Interstate 5 North, richting Sacramento.(a wonderfull town, sing, sing, sing sing sing in). De laatste week is begonnen en we gaan dan ook ons laatste reisdoel tegemoet, nl. San Francisco. Daar doen we ongeveer drie dagen over, want om nu elke dag heel veel miles te maken vinden we niet echt nodig. De campground waar we vandaag naar toe rijden ligt in Almond. De weg ernaar toe is vreselijk saai. Rijk zegt:” Het lijkt wel of we door de Flevopolder rijden.” Een en al kale vlaktes met hoogspanningskabels. Zelfs het wegdek is niet om aan te zien. Een en al hobbels en kuilen. Dus zou je uit verveling even willen wegdutten, lukt dat nu echt niet. Dat wegdutten geldt natuurlijk alleen voor de bijrijders, maar dat begrijpen jullie zelf wel. Als ik over de walkie talkie vraag hoe het met wagen 1 is, zegt Wil precies hetzelfde. Even daarvoor zien we een aantal zgn. “jaknikkers” in het veld staan. Ikzelf kan me niet herinneren wanneer ik die voor het laatst gezien heb. Als we in de buurt van de camping komen, zien we hele velden vol met bomen. Wij kunnen niet anders bedenken dan dat het amandelbomen moeten zijn, dit i.v.m. de plaatsnaam Almond. Bij navraag op de camping blijken we het juist te hebben. Het zijn overigens niet alleen amandelbomen maar o.a. ook walnoot- en pistas bomen.Nog dichterbij de camping zien we ook sinaasappelbomen staan.Om drie uur komen we aan en gaan wederom heerlijk buiten zitten in het zonnetje.

Marja

San Francisco, geweldig, een droom! En ladies:
Don't forget to put some flowers in your hair!

Jan en Agaath

Jullie zullen waarschijnlijk al te ver op weg zijn ,maar misschien kan je nog afdraaien naar Highway 1, de mooiste route door CA. Richting San Francisco. Groetjes en have a nice day !

Eta van Gend

He lieve mensen
Wat gaat het toch snel allemaal en wat zien jullie toch veel .Heel veel plezier nog

lieve groet Eta

Elly en Ben

Wat een fantastische reis maken jullie toch. Nog een heel fijne week. Genieten zou ik zeggen.
Groeten, Elly en Ben