Einde Route66

Dinsdag 7 april.

Vandaag is een heel bijzondere dag om meerdere redenen. Vanmorgen kwam ik terug van de douche en de hele camper was versierd. Wil en Eric stonden mij samen met Rijk op te wachten om te zingen voor mijn verjaardag. Verrassing! Van Wil en Eric heb Ik een mooie sjaal gekregen en een hele lieve kaart. Je verjaardag vieren in Los Angeles , hoe speciaal wil je het hebben? Alle kids hebben voor me gezongen op Skype. Dat was natuurlijk helemaal te gek. En heel faceboek stond vol met felicitaties. Kortom een prima start van deze dag. Na het eten, (op ons gemak alles gedaan vandaag), zijn we naar de receptie gelopen om te vragen hoe en waar we een auto kunnen huren. Want we hebben besloten dat we ons vrij willen kunnen bewegen en niet afhankelijk willen zijn van bv. Metro of Citybus. Om ongeveer twaalf uur rijden we weg met een Kia. Hij is gehuurd voor twee dagen, dus morgen zijn we ook “onder de pannen”. Gisteravond hebben we overleg gehad over debezienswaardigheden die we willen zien. Nou van één weten we het zeker. De plek waar de Route66 eindigt. Die plek is gesitueerd op de Santa Monica Pier aan de Ocean Avenue. Op die plek namelijk staat het originele bord wat aangeeft dat hier daadwerkelijk de route66 eindigt. Eerder die morgen, toen we bij een Service Point naar de juiste weg vroegen, kregen we te horen dat we ook een “Certificate of Completion” konden kopen op de Pier. Nou jullie zullen begrijpen, die wilden wij wel hebben. Beter kunnen we deze route66 reis niet afsluiten toch? Zo gezegd zo gedaan. Eerst hebben we zelf wat foto’s gemaakt en daarna heeft de man van de certificaten er ook nog wat voor ons gemaakt. Om het feestje af te sluiten hebben we een patatje gegeten op de pier. Daarna weer in de auto op weg naar het Hollywood Sign. Je wilt niet weten hoeveel mensen er naar die plek rijden om daar “het sign" te zien. Als je het zo leest denk je vast waarom al die moeite doen om van een afstand, (want echt dichtbij kun je niet komen) een paar letters op een berg te fotograferen? Maar als je hier bent doe je dat gewoon, geloof me. Op de terugweg hebben we wat boodschapjes gedaan en zitten nu aan de borrel mijn “verjaardagsfeestje” te vieren.

Conclusie: het was een heel mooie dag en een nog mooiere verjaardag!

Marianne en Paul

Lieve Antoinette,

Oeps, te laat, maar toch een super goed nieuw levensjaar gewenst. Veel gezondheid en heel veel plezier.

Dikke knuffel Paul en Marianne