Las Vegas By Night

Zaterdag 4 april 1915

Vandaag hebben we een rustig dagje, d.wz. een rustige ochtend en (voor)middag.Gisteren hebben we Las Vegas “By day” gezien, nu gaan we het “by night” zien. Want als je hier dan toch bent mag je dat natuurlijk niet missen. Dus de dag verloopt iets anders dan anders.We ontbijten uitgebreid en drinken daarna koffie in het zonnetje. Het is prachtweer dus we nemen het ervan. Aan de overkant van de camping is een Walmart en we besluiten daar nu eens op ons gemak naar toe te lopen. Echt boodschappen hebben we niet nodig vandaag, dus dit is een prima moment om dat te doen. Bovendien een unieke gelegenheid om aan een beetje beweging te komen. Uiteindelijk heb ik een fles zonnecrème gekocht en een doos heerlijke aardbeien. Die aardbeien besluiten we te delen want dat is weer een giga doos.Voordat we naar de Walmart gaan maak ik de spaghettisaus klaar want we eten vroeg vandaag. Om half vier nl. vertrekt de shuttlebus vanuit de camping naar “De Strip”. De spaghetti eten we buiten in een nog steeds heerlijk zonnetje, makeneen BVO’tje, knappen onszelf een beetje op en gaan op weg.Als we aankomen lopen we nog wat over deSstrip, gaan nog een aantal hotels binnen, drinken een biertje, bestellen een koffie bij de Starbucks en vertrekken uiteindelijk om half acht met de City Tour. Vervolgens weet je dan een lange tijd niet wat je overkomt. Via de strip rijdt de bus “down town” Daar rijdt hij o.a. langs alle “wedding Capels” een lange straat vol. Je kunt zelfs getrouwd worden door Elvis verteld de reisleider. Alsof het zo moest zijn zien we bij een van de kapelletjes een bruidspaar naar buiten komen in het gezelschap van “Elvis”.Na een uur stopt de bus en mogen we zelf rondwandelen. De bus stopt op een plek die op ons overweldigend overkomt. Een grote brede st raat met wanden en een plafond waarop allemaal videobeelden worden vertoond van reclames tot een optredende band. We staan een poosje te kijken naar al die mensen die daar lopen. Onvoorstelbaar wat je allemaal voor een types voorbij ziet komen. Verkleed, niet verkleed, half gekleed , met tattoos, zonder tattoos. Daar loop je dus in vanuit een van de hotels. Even voor de beeldvorming, van de tien grootste hotels ter wereld staan er negen in Las Vegas. Een van de grootste hotels telt ca. 6000 kamers. Volgens onze gids zijn er om en nabij 102.000 tweepersoons kamers beschikbaar in Las Vegas. Wat betreft de hoeveelheid mensen die je hier ziet lopen, geloven wij dit zonder meer. Als we de bus weer in stappen, worden we teruggereden naar de Strip. Na drie kwartier “tippelen” over de Strip pakken we de bus naar de camping. Thuisgekomen praten we nog wat na en nemen een afzakkertje. Het was een indrukwekkende dag.. We duiken dan ook wat wazig onze bedjes in.

Joost let op! Voor jou hebben we een mooi kasteel gefotografeerd, overdag en ’s avonds.Dikke kus, Opa en Oma.

Rob en Diny

Hebben jullie geen gokje gewaagd?