Aankomst Las Vegas

Donderdag 2 april

Vannacht redelijk geslapen ondanks de trein. Wij krijgen het elke keer voor elkaar om een camping te boeken die naast het spoor ligt. Volgens mij krijgt de KOA korting van de staat of zo .Als alles opgeruimd is drinken we een kopje koffie bij de receptie. Toen we hier gisteravond inschreven zijn we daar voor uitgenodigd, dus waarom niet?Als wij aankomen blijkt de koffie eerst gezet te moeten worden of we daarop willen wachten.Ach ja waarom niet, we hebben ten slotte vakantie en af en toe lijkt het er niet op, maar we hebben tijd zat. In de tijd dat de koffie gezet wordt, speelt Wil een potje dammen met Rijk. (zie foto)Uiteindelijk vertrekken we om 09.45 uur. Als ik het goed op mijn vingers heb nageteld is het dan bij jullie kwart voor zeven ‘s avonds. Vandaag rijden we via Seligman,( het plaatsje waar we vannacht geslapen hebben) naar het plaatsje Kingman. Dat doen we een beetje met een omweg want er blijkt nog een heel leuk stukje route66 aan te komen. Wat ons betreft is dit zo’n beetje het laatste stukje dat we rijden dus daar hoeven we niet over na te denken. Het blijkt inderdaad een leuk stukje te zijn en zeker waard om gefotografeerd te worden. Bij het plaatsje Kingman gaan we vervolgens richting het Noorden en volgen de interstate 93 want ons doel van vandaag is LAS VEGAS.Want ook deze wens willen we van onze bucketlist kunnen afstrepen. Om half elf gaan we tanken en rijden daarna door tot een uur of twaalf. Dan vindt onze “Tineke” uit wagen 1 dat het koffietijd is.Daarvoor zoeken we de eerste de beste Mac op. Na de koffie doen we meteen maar boodschappen bij de Walmart. Nu weten we inmiddels dat als je daar naar binnen gaat het je minstens een uur gaat kosten, dus Wil en ik spreken af dat we ieder apart door de winkel gaan lopen en onze boodschappen doen anders gaat het echt veel te lang duren. Wat denken jullie? Ik ben nog volop aan het zoeken naar de dingen die ik nodig heb, blijkt dat Wil al kant en klaar is. Nou dat gebeurt dus echt nooit! Na alles in de camper te hebben gezet kunnen we om 14.00 uur onze weg vervolgen. Onderweg hebben we weer een prachtige uitzicht. Ook zien we de bergen(volgens ons) omgeven door mist. Dichter bij Las Vegas zien we weer een heel andere omgeving. Om 15.15uur rijden we Nevada( de Silverstate binnen). Daar rijden we langs weer een “ hotspot” de Hoover-Dam. En om half vijf bereiken we de camping “Sams Town” die we voor die dag hebben uitgezocht. Nu heerlijk in het zonnetje met een drankje, vannacht lekker slapen en morgen met de shuttlebus naar “de Strip” dat is het deel van Las Vegas waar je geweest moet zijn !

Anna

Veel succes x