Reis naar Flagstaff

Dinsdag 31 maart

Vandaag gaan we om half elf op weg. Een beetje later dan gewoonlijk maar dat is natuurlijk niet zomaar. We staan op een inmiddels ook bij jullie welbekende KOA camping. Toen we hier gisteren inschreven bleek al gauw dat deze camping redelijk duurder was dan de campings die we hiervoor hebben bezocht. Wat blijkt, hier is alles inclusief, zelfs het ontbijt. We worden allervriendelijkst te woord gestaan door Suzan, de eigenaresse van de camping. Even later komt ze vragen of alles naar wens is. We drinken samen wat en besluiten vanavond een keertje niet met elkaar te eten. We zijn allemaal een beetje moe en soms is dat gewoon even lekker. We gaan vroeg naar bed, lezen nog even wat en gaan dan slapen. De volgende morgen zijn we natuurlijk vroeg op. Het is ontzettend koud dus we doen de kachelmaar eensaan. Na een kopje koffie gaan we douchen. Na het douchen ruimen we de boel netjes op en gaan richting het ontbijt. Heel apart, maar we lopen nu in een heerlijk zonnetje. Tijdens het ontbijt raken we in gesprek met Suzan. Zij vraagt ons waar de reis naar toe gaat vandaag. We vertellen dat we naar Flagstaff gaan.Zij vindt dat we dan toch echt wel naar Petrified Forest Nat’l park moeten, daar hebben we volgens haar genoeg tijd voor vandaag. Ze haalt er een kaart bij en laat ons alles zien. Nou wij zijn om natuurlijk, ze vertelt zo enthousiast dat dat eigenlijk niet anders kan. Na het ontbijt gaan de mannen de afvoer van de campers regelen en gas tanken. Dat laatste kan ook op deze camping dus dat is wel makkelijk. Als Rijk klaar is en we wachten op Eric ga ik vast betalen bij Suzan. Terwijl ik stond te wachten op de mannen vroeg ik mezelf af waarom je een omgeving die zo mooi is de naam “Petrified” geeft. Ik weet nl. niet beter of “Petrified” betekent “doodsbang”. Ik besluit het aan Suzan te vragen, ze is zo enthousiast naar ons toe, daar heeft ze vast een mooie uitleg voor. Nou dat klopt hoor. Als ik het aan haar vraag zegt ze het volgende: “ Petrified Forest bestaat o.a. uit versteende bomen”. Het voert te ver om dat allemaal in dit verslag uit te leggen maar jullie zullen begrijpen dat dit een proces van de natuur is. Degene die echt geïnteresseerd zijn weten die informatie zelf wel te vinden. De mensen die dit park bezoeken raken Petrified, lees versteend, van alles wat ze hier zien. Voor degene die bekend zijn met de bijbel, Petrified is ook afgeleid van Petrus, die werd eveneens betiteld als “de rots”. Nou we zijn benieuwd! Na een uurtje rijden we door Gallup, dat blijkt de hoofdstad van de Indianen te zijn, lezen we onderweg. We gaan maar weer eens “een bakkie doen” bij de Mac. Om een uur of een komen we aan bij Petrified Forest, nou Suzan heeft niets te veel verteld, het is adembenemend mooi. We hebben geprobeerd dit vast te leggen in de foto’s.Om 12.45 uur ontdekken we dat we er weer een uurtje bij gekregen hebben, dus we kunnen rustig aan doorrijden naar onze bestemming van vandaag Flagstaff. Onderweg worden we weer volop verrast door de mooie omgeving. We zien wel vier verschillende landschappen voorbij komen. Maar ook bv. een enorme berg met sneeuw erop (zie de foto’s) Om vier uur arriveren we op de camping.We hebben weer een fantastische dag gehad vandaag.!

Marianne

Normaliter zit ik nooit zo vroeg al achter de computer maar het is zo fijn met jullie verhalen en foto's wakker te worden.
Ik hou het bij een kopje thee, maar geniet weer heerlijk met jullie mee.
Groetjes Marianne

ellyvanhensbergen

Wat een mooie verhalen en wat maken jullie veel mee. Geniet ervan.
Groeten Elly

Anna

Elke dag even jullie reisje lezen,super leuk ! Genieten jullie nog maar lekker xx