Aankomst Grants

Maandag 30 maart 2015

Vandaag rijden we richting Gallup. We komen niet echt lekker op gang. Gisteren ging de klok voor ons een uurtje achteruit zoals ik al verteld heb en daardoor werd de dag natuurlijk ook een uurtje langer. De dagen blijken wel vermoeiend want echt laat liggen we nooit in bed. We hebben gisterenavond geprobeerd zo lang mogelijk op te blijven om dat extra uurtje te overbruggen.Dat lukte niet echt, dus we lagen er om half tien in. Vanmorgen bleek dat dat toch wel echt te vroeg was want we waren al weer om zes uur wakker. Al met al hebben we dan niet echt weinig geslapen maar de dag zo vroeg beginnen is wat ons betreft ook niet de bedoeling. Onze Wil(helmina) vertelde vanmorgen dat zij om vier uur in de camper gezeten had, ook zij kon niet meer slapen. Uiteindelijk is ze, heel verstandig, toch maar weer naar bed gegaan en heeft gelukkig nog even kunnen slapen. Om tien uur zijn we klaar om te vertrekken. We rijden zoals gezegd richting Gallup, nog steeds in de staat New Mexico. Deze staat, hebben we gelezen is acht en een half keer zo groot als Nederland maar er leven maar 2 miljoen mensen. Als je dat weet begrijp je ook dat als je er erdoorheen rijdt geen einde komt aan de uitgestrekte vlaktes. Af en toe lijkt het wel een maanlandschap. Soms zie je ineens op zo’n uitgestrekt stuk land een groep hertjes of runderen opduiken. Heel apart! En af en toe een onderbreking van het “saaie” landschap met een mooie brug. Om 11.45 uur stoppen we om te tanken en koffie te drinken. Dat laatste doen we weer bij de welbekende Mac. Want dan kunnen we even “chatten” en “appen” met de familie en vrienden. Om 13.00 uur rijden we door Albuquerque . We rijden inmiddels weer op de “oude” route66 maar langs dit stuk blijkt zo weinig historie te bekijken ( een en al commercie en motels) dat we besluiten maar weer de interstate nr. 40 te nemen. Sommige stukken van de historische route66 zijn niet meer berijdbaar en gaan over in de interstate 40. Na een kort “motorkap overleg” komen we overeen de eerstvolgende camping te pakken, een ons inmiddels vertrouwde KOA camping.Om half vier zitten we compleet “gesetteld” aan een kopje koffie. Op dit moment nog lekker in het zonnetje bij ongeveer 22 graden. Vannacht wordt het hier volgens de dame van de camping 0 graden. Maar als het goed is merken wij daar niets van onder ons warme dekbed en anders zetten we gewoon de kachel aan.

Marja

Wat een heerlijk leventje zo, dat mag nog wel even duren denk ik.
Geniet ervan hoor!
Groetjes, Marja