Aankomst Santa Rosa

Vandaag beloofd weer een prachtige dag te worden. De zon schijnt al volop als we om kwart over negen vertrekken. Er waait wel een sterke wind dat is een beetje jammer maar we gaan ervan uit dat onze dag niet meer stuk kan want we gaan naar “De Cadillac ranch”. Een bezienswaardigheid langs de route66 die je gezien moet hebben. Even voor de eigenlijke bestemming is er een camping die dezelfde naam heeft. Daar stappen we even uit en maken wat leuke foto’s. Een halve mile verder zien we de beroemde Cadillac ’s staan. Het originele “kunstwerk” bestond uit 10 verschillende type cadillac’s die allemaal in dezelfde hoek in de grond zijn geplaatst. Inmiddels zijn de auto’s beschilderd met een dikke laag verf. Als bezoeker mag je de auto’s nl. bewerken met een spuitbus verf. Wij hebben dat natuurlijk ook gedaan. We hebben zelfs onze namen erop achtergelaten.Om 11.00 uur reden we weer op de route66. Na een poosje rijden komen we in het plaatsje Vega een bord tegen waarop staat dat we nu dus precies op de helft van de route66 zijn aanbeland, en om 12.40 uur reden we New Mexico binnen. Het landschap is inmiddels behoorlijk veranderd. Het lijkt wel “de prairie” .Prachtig gewoon!.Af en toe stoppen we even om een foto te maken. En om een uur of twee gaan we een supermarkt binnen want ook de inwendige mens moet verzorgd worden.Ik heb al eerder verteld dat de mensen in dit land allervriendelijkst zijn, nou dat is ook dit keer weer het geval. Even snel boodschappen doen is er niet bij want of je het leuk vindt of niet je raakt als vanzelf in een geanimeerd gesprek met degenen aan de kassa. Ondertussen worden de boodschappen in een enorme berg plastic tasjes gestopt. Zelfs de draagbare kannen water gaan apart in een plastic zak. De flessen wijn gaan eerst in een papieren zak en dan alsnog in een plastic tasje. Uiteindelijk ga je dus met een enorme baal plastic naar huis. In vergelijking met ons landje zijn ze hier dus wel heel behoorlijk aan het verspillen. Enfin, na het boodschappen doen komen we erachter dat de klok en uurtje in ons voordeel is verschoven, dwz. De tijd gaat een uurtje achteruit dus wij krijgen er een uurtje bij. Eric had dit al aangekondigd, dus voor ons is dit “het uurtje van Eric” Het is de hele dag zulk mooi weer dat we besluiten een camping op te zoeken en vinden die na een uurtje rijden in het plaatsje Santa Rosa, ongeveer 100 mille voor Albuquerque. Om 15.30 uur zitten we weer heerlijk in het zonnetje.

Else

Wat een leuke foto,s en de verhalen zijn prachtig dat doe je erg goed is net of wij er ook bij zijn ik hoef niet te zeggen veel plezier , want dat straalt van alles. Af!

stefsamsu@gmail.com

hallo fam volgens mij gaan jullie niet een uur vooruit maar achteruit
probeer skipe maar nog geen contact
veel genot
stef

Carla

Wat prachtig daar. Je kan niet anders dan genieten. Kijk nu al weer uit naar morgen xxxx

Michel

Haha Amerika hé plastic fantastic! Leuk hoor. Vooral heerlijk genieten.