Op weg naar Amarillo

Vrijdag 27 maart 2015

Vandaag rijden we richting Amarillo. De camping waar we nu op staan ligt even voor Oklahoma City.Een officiële plek hebben ze niet meer voor ons want er is een grote groep uit Canada waardoor ze dus eigenlijk vol zitten. Er is nog wel een plek zonder watertoevoer als we dat willen. Nou dat willen we wel want het is vijf uur ’s middags en we hebben lang genoeg gereden. We schrijven ons in en krijgen ook een code mee voor internet. Jammer genoeg blijkt dat wel heel slecht te werken. Het verslag heb ik met moeite op het webblog kunnen plaatsen dus de foto’s die er bij horen volgen nog.De douches zijn overigens wel geweldig. Zo hebben we het nog niet aangetroffen. Het zijn aparte kleine badkamertjes met daarin een toilet, een wastafel en een douche. Heerlijk verwarmd, een keurig schoon kleedje voor de douche, papierenhanddoeken aan de muur en zelfs een zeeppompje om je handen te wassen. Jullie begrijpen dat werd dus een iets langere douche dan gebruikelijk.Om 10.45 uur rijden we richting Amarillo. Vandaag maar een eens dagje rustig aan doen.Om 12.00 uur gaan we bij de Macdonald koffie drinken, dan kunnen we meteen de foto’s op het blog zetten en even skypen met familie en vrienden. Om 13.30 uur rijden we bij het plaatsje Weatherford de route66 weer op om een uurtje later te stoppen bij het route66 museum in het plaatsje Clinton. Erg leuk dat we dat gedaan hebben, we vinden het alle vier de moeite waard geweest. Om 15.15 uur vervolgen we onze weg via de de interstate nr. 40 want die loopt parallel aan de route 66. Het nu volgende stuk heeft nl. geen historie te melden Voordat we op weg gingen hebben we in beide campers de Garmin (wij kennen die als de TomTom) ingesteld op de campings in de buurt. Nou dat valt even tegen want de eerstvolgende camping is vlak bij Amarillo en daar zitten we nog een heel eind vandaan. We spreken af onze uitgestippelde route naar Amarillo te vervolgen in de hoop dat we een camping tegenkomen die misschien niet op de Garmin vermeld staat. IJdele hoop blijkt want om 17.30 uur rijden we de staat Texas binnen en zijn nog steeds geen camping tegengekomen. Uiteindelijk rijden we om 19.30 uur na 280 miles (462 km.) de KOA camping op in Amarillo. Hoezo een dagje rustig aan doen? We hebben nog pizza in de vriezer, die doen we in de oven maken er een lekkere salade bij en klaar zijn we . We drinken samen nog een kopje koffie en komen tot de conclusie dat dit ondanks de toch nog vele miles die we gereden hebben, een heerlijke dag is geweest.

TJan en Agaath Verkleij

Gisteren ingehaakt op jullie reisverslag , geniet van een boeiend Amerika en vooral van die maffe Amerikanen. ! Groetjes , Jan en Agaath.

Sander Botje

Je schrijft leuke stukjes!
Veel bekende plaatsnamen komen voorbij. Leuk!!
Grt, Sander