Oklahoma

Donderdag 26 maart 2015

Vandaag vertrekken we om 10.00 uur, richting Oklahoma City. Dat betekent dat we de interstateNr. 44 op rijden. Vanmorgen toen we opstonden was het erg koud. Nu schijnt er een lekker zonnetje en het is licht bewolkt. We rijden gestaag door en stoppen in Joplin om te tanken en een kopje koffie te nemen. Daar ben je om 11.45 uur wel aan toe. We willen vandaag weer de route 66 gaan rijden maar het is even zoeken. We besluiten het te gaan vragen bij een eettentje aan de kant van de weg. De jongeman die daar werkt legt het Wil en mij uit. Als wij daarna naar de mannen gaan om het aan hen door te geven, komt de jongeman helemaal vanuit zijn winkeltje naar ons toe gelopen.Hij is er niet zeker van dat hij e.e.a. goed heeft uitgelegd en vraagt of wij een roadmap hebben.Hij wil namelijk zeker weten zegt hij , dat hij het goed heeft uitgelegd en dat we dus niet de verkeerde richting oprijden. Zo vriendelijk vonden wij. Nou hebben we dat de hele week al meegemaakt. Ook in de winkels worden we allervriendelijks benaderd. “Hai how are you doeing to day” is het eerste wat ze zeggen als je binnenkomt. Ook willen ze graag weten waar we vandaan komen en wat we hier komen doen. Voor je het weet heb je dus een heel geanimeerd gesprek meteen van de winkelbediendes. De jongeman heeft ons de interstate 69 opgestuurd, d ie gaat gewoon over in de route 66 zegt hij. We rijden de weg op die hij heeft aangegeven en ja hoor ongeveer 12.30 uur rijden we weer richting route 66. Net voor Tulsa missen we een bordje en rijden dus maar verder door in de veronderstelling dat we echt nog wel goed terecht komen. Uiteindelijk rijden we om ongeveer half drie weer op de route 66.Vandaag hebben we dus gereden van Springfield naar Joplin, via Miami naar Vinita en door naar Tulsa. Vanuit Tulsa via Sapulpa richting Oklahoma City.Om ongeveer vijf uur komen we aan bij de camping. Dit keer weer een zgn. KOA camping even voorOklahoma City. We zijn dus weer goed opgeschoten vandaag. De route zelf zat niet echt vol verrassingen dit keer. Maar we hebben nog genoeg in petto dus het komt allemaal goed.Het landschap is wel duidelijk aan het veranderen. We hebben door hele mooie stukjes natuur gereden vandaag.

Rijk Jr.

Heel leuk weer om te lezen. Uit de verhalen maken we op dat jullie 4 zich prima vermaken. Geniet er van, wij blijven meelezen!

Joep

Heel leuk dat jullie een blog zijn begonnen. Ik lees als ik een melding krijg meteen wat jullie vandaag weer hebben meegemaakt.????

Co by van der Linden

Leuk jullie verhalen te lezen. Een geweldige reis en alleraardigste mensen die jullie hulp bieden. Rij voorzichtig en amuseer jullie.

Marianne en Paul

We lezen in de verhalen en zien op de foto's dat jullie je geweldig vermaken en vooral houden zo. Het werkt trouwens aanstekelijk. Ben van plan om voor onze reis straks in juni ook zo'n blog te gaan maken en bij te houden.
Nog veel plezier en genieten maar.
Dikke knuffel Paul en Marianne