Bezoek Graceland

Dinsdag 24 maart 2015

We worden wakker na een heerlijke nacht de jetlag is uit de benen denk ik) met een net zo heerlijk zonnetje. Omdat we zoals gezegd gisteren besloten hier een extra dagje te blijven staan hebben we nu alle tijd voor het gebruikelijke ochtend ritueel.

Na de koffie (natuurlijk in het zonnetje genuttigd) lopen we om 11 uur de camping af voor de tour door Graceland. De tickets gekocht en in de rij voor het pendelbusje die ons naar het landgoed van Elvis rijdt. Nou dat was me het ritje wel zeg. De chauffeur rijdt de straat over en we zijn er.

Iedereen krijgt een koptelefoon en een tab uitgereikt. Hiermee worden we dus met audio en video de tour doorgeleid. We beginnen bij “Graceland Mansion” het landgoed dus waar Elvis heeft gewoond. We lopen door het hele huis, over de ranch naar het “Trophy house” naar de Racquetball Building het zgn. ontspanningsgebouw waarin o.a. een aparte kamer voor de flipperkast en een aparte kamer met een piano. Elke kamer is daarbij volledig ingericht met enorme zitbanken.

We eindigen in de meditation garden. Dat is de tuin waar Elvis begraven ligt naast zijn beide ouders en zijn tweeling broer (ikzelf heb nooit geweten dat hij die had) Jessie. Daarna komen we nog in het “Graceland Archives vol met foto’s , kostuum etc.

Als laatste krijgen we een korte presentatie over Elvis o.a. betreffende fotoshoots die hij gemaakt heeft gedurende de opnames van de film “Love me tender” . Ook worden er wat persoonlijke bezittingen van Elvis getoond , waaronder de afstandsbediening van de tv. n een koffertje met een mobile telefoon. Daarbij moeten jullie natuurlijk niet denken aan de mobieltjes die wij tegenwoordig bezitten maar aan een enorm groot apparaat met een nog grotere hoorn eraan. Dit schijnt hij ooit gezien te hebben bij de filmopname van “Dr. No” een film van James Bond.

Daarna na het automuseum nou het mag duidelijk zijn dat daar alle auto’s stonden waar Elvis ooit in gereden had, inclusief de gemotoriseerde speelgoedauto’s. Nou en dan als laatste via de giftshop de Airplanes in. Twee vliegtuigen waarvan een “de Lisa Marie” van voor naar achteren ingericht is met alle kamers die je maar kunt bedenken (slaap, eet, bad, televisie) en zelfs een aparte kamertje dat ingericht is als een kapsalon. Kortom: We vonden het zeer de moeite waard hier geweest te zijn.

Tot slot van deze toch al mooie dag gaan we vanavond nog iets “leuks” doen.

Dit wordt door de camping i.s.m. “Marlowes “ een zgn. Ribs restaurant georganiseerd.

Er wordt door de camping naar het restaurant gebeld en vervolgens komt er dan om

19.00 uur een roze limousine voorgereden ( die rijdt dus gewoon naar de kampeerplek waar we staan) en brengt ons naar het restaurant. Het is dan de bedoeling dat je een maaltijd besteld en meeneemt naar je kampeerplek waar je dus weer naar teruggebracht wordt door diezelfde roze limousine. Wel lachen vinden wij. Nou lieve mensen even de foto’s afwachten en jullie kunnen het allemaal weer meebeleven.

jos

Volgens mij allemaal indrukwekkend. Het is zo leuk om jullie verhalen te volgen. Geniet nog . Xtc