Vrijdag 20 maart

Vrijdag 20 maart

Vandaag vertrekken we om 11.00 uur. Aan de late kant maar dat komt omdat er eerst het e.e.a. op het technische vlak geregeld moet worden. Niets ernstigs maar nu verder rijden is niet verantwoord.

Het dasbordkasje van onze camper wil niet meer opengaan. Nou zou je zeggen lekker belangrijk maar in dat kastje ligt een schadeformulier en daar moet je natuurlijk wel bij kunnen als er iets gebeurd.

Bovendien blijft het leeslampje in de cabine voortdurend branden. Nu hebben we het advies gekregen bij kleine probleempjes de dichtstbijzijnde Ford garage te benaderen en het daar op te laten lossen. Aangezien er hier dichtbij een Fordgarage is gaan we dat eerst maar even regelen.

Onderweg hier naar toe hebben we een Aldi gezien en we hebben nog wat boodschapjes nodig dus we besluiten het volgende. Eric en Rijk gaan naar de Ford garage en Wil en ik gaan naar de Aldi.

Na ruim een half uur zijn de mannen weer terug en Wil en ik klaar met de boodschappen.

Aan de overkant van de Aldi is een gelegenheid om koffie te drinken dus dat doen we dan ook maar meteen. Uiteindelijk vertrekken we zoals gezegd om 11.00 uur.

We nemen de tolweg want we willen wel een beetje opschieten vandaag en dus zo dicht mogelijk richting route 66 komen. ’s Middags eten we een broodje in de camper en overleggen op welke camping we vandaag gaan staan. We komen terecht op ”Leisure Lake” een camping in Joliet (members only met golfresort en al erop). Erg veel uitstraling heeft het niet maar dat is voornamelijk aan het weer te wijten. Het belangrijkste is dat we een lekkere warme douche kunnen nemen en dat doen we ’s avonds dan ook uitgebreid. Maar eerst krijgen we van Wil, zoals ze dat zo goed kan, een heerlijke maaltijd voorgezet. Het menu op zichzelf is geen culinair hoostandje maar de bereiding ervan zeker wel. Gebakken aardappeltjes met verse sperciebonen en een overheerlijke gehaktbal.

Na de afwas nemen we nog een heerlijk kopje koffie en bekijken elkaars foto’s die we tot nu toe gemaakt hebben. Dan gaan we de genoemde douche nemen en om half elf gaan we slapen.