donderdag 19 maart

Donderdag 19 maart

Nou de spanning zit er blijkbaar toch wel goed in want we zijn allemaal vroeg wakker.

Rijk en ik zijn al v.a. 01.30 aan het spoken en om 04.30 uur kant en klaar om te vertrekken.

Als we om 04.30 uur bij Wil en Eric aankloppen dan blijken ook zij al rond half twee wakker te zijn.

Om 06.00 uur worden we opgehaald voor de transfer naar Middelburry maar dat is voor het hotel te vroeg om een ontbijt te verzorgen. Dus staan Wil en ik (we zijn niet voor niets in Amerika waar dit gezien de drukte die we aantreffen heel normaal is) om 05.45 bij de Mac en bestellen een lekker ontbijtje. Pancakes met stroop, hoe lekker is dat! De mannen zorgen ondertussen dat de koffers in de bus komen en uiteindelijk vertrekken we om 06.15 uur met twee touringcars vol richting de camper.

Onderweg wordt er nog gestopt en mensen stappen over (blijken in de verkeerde bus te zitten want moeten naar een ander verhuurbedrijf dan wij) maar ja hoor om 07.00 uur kunnen we echt gaan rijden. Om 09.45 komen we aan bij Roadbearry. Echt niet te geloven hoeveel campers er klaar staan om opgehaald te worden, om over het formaat maar te zwijgen. In de bus is al verteld hoe de groepen verdeeld gaan worden en hoe de ochtend dus gaat verlopen. Nou dat was wel even doorbijten hoor. Voordat we uiteindelijk wegreden was het 14.00 uur en daadwerkelijk 15.00 uur want in deze staat is het weer een uur later dan die van gisteren. Beide hebben we een enorme camper meegekregen waarvan de wanden van achteren ook nog eens een stuk uitgeschoven kunnen worden, echt joekels. We besloten deze dag nog geen kilometers te maken. Laat de mannen eerst maar eens wennen aan het rijden met de camper. Dus op naar de Walmart om boodschappen te doen. Veel gelegenheid om te eten hebben we deze dag nog niet gehad en inmiddels waren we daar natuurlijk wel flink aan toe. Dus in de Walmart eerst maar eens een broodje gehaald dwz. Een broodje per stel , want alles in Amerika is groot dus ook de broodjes en dat krijgen we echt niet alleen op. Nou en toen de winkel in, erg veel zin om te winkelen hadden we echt niet na deze vermoeiende dag maar eten moet je ook dus zo goed en zo kwaad als het ging wat boodschappen ingeladen. Inmiddels werd het steeds later want in die enorme winkel overzie je echt niet waar je moet beginnen en wat je nu eigenlijk nodig hebt. Boodschappen ingeladen en op naar de camping voordat het donker is. De camping vonden we in Elkhart. Een sobere, koude en lege camping waar geen water aangesloten was en we dus niet konden douchen.

Dus eerst maar een lekker drankje genomen en een stuk pizza gegeten die met veel liefde door Willy was opgewarmd in de oven.(ja ook die hoort bij de inventaris).En daarna, het was inmiddels half tien, alsof we niet anders gewend zijn, water gekookt van de kannen drinkwater die we die middag gekocht hadden en onszelf even lekker opgefrist. Wel ieder in onze eigen camper natuurlijk zullen jullie begrijpen want af en toe een beetje privacy moet er wel zijn als je een maand met elkaar op vakantie gaat.

Else Steffens

Goed bezig, heb het idee dat ik er een beetje bij ben! Heel erg leuk ga zo door Antoinette. En heel veel plezier voor jullie alle vier????????????